استفاده خانگی از پالس اکسیمتر

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنیدبرای سفارش تبلیغات کلیک کنید
نویسنده : علی شهریاری | بازدید : 282

پالس اکسیمتر در واقع به سه دسته تقسیم می شود : انگشتی ، رومیزی (ثابت) ، جنینی

پالس اکسبمتر انگشتی بیشتر با نام پالس اکسیمتر خانگی نیز شناخته می شود. زیرا در اکثر منازل جهت سنجش سطح اکسیژن خون از پالس اکسیمتر انگشتی استفاده می شود.

پالس اکسیمتر خانگی

از پالس اکسیمتر ثابت در بیمارستان ها به دلیل دقت بسیار  بالای آن استفاده می شود. از پالس اکسیمتر جنینی نیز در بخش نوزادان توسط پزشکان و پرستاران مورد استفاده قرار می گیرد.

عمده تولید کنندگان پالس اکسیمتر در جهان چین ، تایوان ، آلمان و ... می باشند. هنگام خرید پالس اکسیمتر باید دقت کنید دستگاه را برای چه مکانی نیاز دارید. اگر برای افراد منزل استفاده خواهید کرد ، دقت بسیار بالای دستگاه اهمیت ندارد. زیرا در صورت بروز مشکل و سطح اکسیژن پایین فرد به بیمارستان مراجعه کرده و با پالس اکسیمتر پیشرفته تر مورد معاینه قرار می گیرد.

ولی جهت خرید این دستگاه برای بیمارستان و مراکز درمانی باید دستگاه با بالاترین کیفیت ممکن را انتخاب کرد. زیرا پزشکان باید سطح دقیق اکسیژن خود را بدانند تا اقدام به تجویز دارو و استفاده از اکسیژن ساز برای بیمار کنند.

پالس اکسیمتر جنینی نیز بسیار حساس بوده و هنگام خرید آن باید از برندهای معتبر و با حساسیت بالای دستگاه استفاده کرد.

هنگام خرید پالس اکسیمتر دقت کنید که دستگاه کاملاً سالم بوده و برای مکان مورد استفاده مناسب باشد. همچنین بعد از خرید آن از قرار دادن آن در مقابل نور شدید خورشید خودداری کنید. زیرا باعث نمایش اطلاعات غلط بر روی آن می شود.


برچسب‌ها :

سه شنبه 23 دی 1399 - 7:14
نویسنده : علی شهریاری | بازدید : 691

پالس اکسیمتر میزان هموگلوبین موجود در خون را اندازه گرفته و مقدار آن را برحسب درصد بیان می کند. در حالت عادی درصد مولکول های موجود در هموگلوبین خون ۹۵ درصد می باشد و اگر در فردی این مقدار به کمتر از ۹۰ درصد برسد ، پالس اکسیمتر هشدار خواهد داد.

پالس اکسیمتر چویسمد

همچنین بسیار دیده شده است که بیماران بعد از عمل جراحی و طی کردن عمل به سلامتی، بعد از عمل دچار حمله قلبی می شوند. استفاده از این دستگاه بعد از عمل نیز علاوه بر نشان دادن سطح اکسیژن خون، ضربان قلب را نیز نشان داده و پزشکان می توانند با متوجه شدن زود هنگام تغییر تپش قلب ، اقدامات لازم را انجام داده و از ایجاد حوادث ناگوار برای بیمار جلوگیری کنند.

برای استفاده از پالس اکسیمتر، گیره دستگاه که اصطلاحاً پروب نامیده می شود را روی انگشت سبابه، یا لاله گوش و ... قرار می دهیم. این دستگاه از خود اشعه مادون قرمز منتشر می کند. این اشعه از بافت های بدن عبور کرده و توسط اکسی هموگلوبین جذب شده و اطلاعات را دوباره به دستگاه برمی گرداند. این اطلاعات توسط سنسور دستگاه بررسی شده و اطلاعات آن، از جمله سطح اکسیژن بدن، ضربان قلب، دمای بدن، فشار خون و ... را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد.

این دستگاه در مدل های بسیار متنوعی تولید می شود و هر روز به امکانات آن و اطلاعاتی که می تواند از بدن در صفحه نمایشش نشان دهد، اضافه می شود. دلیل اصلی استفاده از افراد از پالس اکسیمتر خانگی در منزل، راحتی استفاده از آن و اطلاعات مفیدی که نمایش می دهد، می باشد. زیرا هم عملکرد تب سنج را دارد و هم فشارسنج.


برچسب‌ها : پالس اکسیمتر, پالس اکسیمر خانگی,

جمعه 12 دی 1399 - 0:48
قدرت گرفته از نیلوبلاگ